FAQ
Ofte stillede spørgsmål
Nedenfor kan du finde svar på nogen af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet i forbindelse med ophold på vores hotel. Du kan blandt andet finde information om ind- og udtjekning samt åbningstider på alle vores faciliteter.
Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores reception på enten telefon: +45 86120011 eller mail: royal@hotelroyal.dk
Værelser
- Check ind: Fra kl. 15.00
- Check ud: Senest kl. 11.00
- Der er mulighed for at tilkøbe sen check ud, når du booker dit værelse online.
- Ja, du må medbringe din hund mod et tillæg.
- Det er et røgfrit hotel. Der må derfor kun ryges på vores udendørs arealer.
- Der vil medføre et tillæg på kr. 3.000,- / 400 EUR for at ryge indenfor.
- Ja, der er gratis Wi-Fi på hele hotellet.
- Wi-Fi navnet er: “Royalguest” og koden: “royalroyal”.
Hotellet
- Ja, det kan man sagtens. Kontakt blot en vært og hør om der er plads.
- Vi serverer morgenmad i Queens Garden alle hverdage fra kl. 07.00-10.00 og i weekenden fra kl 08:00-11:00.
Vi har en bar på vores hotel, beliggende i den smukke ‘Queens Garden’. Vores gæster kan nyde en afslappende drink i en rolig atmosfære uden at skulle forlade hotellet.
Casino Royal er ikke en del af opholdet, når du booker overnatning hos os. Men casinoet er en tæt samarbejdspartner og en mulighed som mange gæster benytter muligheden for at opleve.
Betaling
- Vi accepterer Dankort, Visa, Mastercard og American Express. Bemærk, der tillægges et gebyr på nogle af kreditkort – dog aldrig Dankort. OBS! Vores terminal kan desværre ikke modtage kontaktløs betaling, hvorfor vi beder dig medbringe fysisk betalingskort.
- Det kommer an på, hvilket type ophold du har købt, og hvornår du annullerer det.
- Du kan læse om alle vores betalings- og annulleringsbetingelser her.
Parkering
Hotel Royal har ikke selv parkeringspladser tilknyttet, men vi står altid klar til at hjælpe vores gæster, hvorfor vi både tilbyder Valet Parking – hvor vi tager os af din bil og vi guider naturligvis også i at finde parkering i nærheden af hotellet.
Vores gæster er altid velkommen til at køre direkte til receptionen – dels for at komme af med bagagen, men også for at få uddybet parkeringsmulighederne.
Over for Hotel Royal ligger Aarhus Domkirke, hvor der langs med domkirken findes en mindre kommunal p-plads. Her kan der betales på de gængse parkeringsapps eller ved den fysiske betalingsautomat (Vælg “Rød Zone, 8000”).
I samme område er der udvalgte p-pladser for elbiler med ladestandere. Her må man dog højest holde parkeret tre timer.
Desuden er det muligt at parkere i tre store parkeringshuse i Aarhus centrum og langs havnefronten. Adresser kan ses nedenfor.
Husk altid kreditkort til betalingsautomaterne.
DOKK1
Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C.
Europas største automatiske parkeringsanlæg med 1.000 parkeringspladser. Du sætter blot din bil i en elevator, trækker en billet og resten foregår fuldautomatisk.NAVITAS
Inge Lehmanns Gade 10, 8000 Aarhus C.
Parkeringsanlægget er døgnåbent og består af to niveauer, hvoraf niveau -01 er offentligt tilgængeligt og har 450 parkeringspladser.SALLING
Fiskergade 60 eller Østergade 25, 8000 Aarhus C.
Døgnåbent. Du finder indkørslen til parkeringshuset i Østergade samt i Fiskergade.
- Valet Parking – parkér med stil og bekvemmelighed. Overlad nøglerne til os, og lad vores team sørge for, at din bil bliver sikkert parkeret, mens du nyder dit ophold.
- Vilkår ved Valet Parking:Hotellet fraskriver sig ethvert ansvar for køretøjet i den periode det er i vores besiddelse samt i transport til og fra parkering elle ri perioden hvor den er parkeret (fx skade, påkørsel, hærværk, tyveri, eller uregelmæssigheder som opstår med udstyr som antenner, lys, batteri og lign.Vi har ikke forsikringer som dækker denne type skade eller uregelmæssigheder og som køber af denne service skal man være indforstået med de risici der er forbundet med dette.Det er ejerens egen forsikring der skal dække eventuelle skader eller lignende ligesom hotellet ikke dækker eventuel selvrisiko.